Descripció de la ruta

Les dimensions del riu Danubi són impressionants. De fet, és un riu del que se'n treu molts aprofitaments, des dels energètics (et vas trobant preses per tot el trajecte) als de transport. Al llarg del riu hi ha indicacions del quilometratge que resta fins a la seva desembocadura.











La ruta alemanya comença al naixement del riu (Donaueschingen) i acaba a Passau després de recórrer uns 600 km. És l’única part en la qual ens trobem amb alguna que d’altra rampa forta però no massa llarga. La majoria del trajecte és asfaltat tot i que ens trobem amb més zones sense asfaltar que a Àustria. A diferència de la part austríaca, part del trajecte discorre per l’interior.

Cal tenir en compte que, pels llocs en què no hi ha carril bici, els cotxes alemanys, tot i ser respectuosos, corren molt.

Finalment, el llibre de ruta és fàcil de seguir ja que et dóna poques alternatives a la ruta principal.

La ruta austríaca és, sens dubte, la més transitada i millor condicionada. Són uns 325 km de Passau a Viena passant per llocs tant emblemàtics com la vall de Wachau. El recorregut és totalment pla i asfaltat quasi en la seva totalitat.

A diferència de l’anterior, el llibre de ruta et presenta alguna alternativa a la ruta principal. Aquestes són molt recomanables ja que el camí que transita per Àustria circula paral.lel al riu i, en molts casos, es pot fer monòton.

La ruta per Eslovàquia i Hongria són uns 350 km de Viena a Budapest. Aquesta ruta presenta moltes alternatives de manera que el quilometratge pot variar de manera considerable.

Hongria està millor condicionada que Eslovàquia, sobretot pel que fa a les indicacions, tot i que en ambdós casos molta part del trajecte passa per carrils bici mal asfaltats (si ho estan) i per carreteres on malgrat no tenir massa trànsit no disposen d’arcen i els cotxes passen molt a prop del ciclista a gran velocitat. Malgrat tot, no hi ha dificultat en seguir-la i és la part més sorprenent del trajecte.